Informační gramotnost: Teorie a vzdělávací praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00113039" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00113039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/02/Teorie_a_vzdelavaci_praxe.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/02/Teorie_a_vzdelavaci_praxe.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informační gramotnost: Teorie a vzdělávací praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace Informační gramotnost:Teorie a edukační praxe je výsledkem aktivit společenství praxe akademiků, učitelů a vysokoškolských studentů a přináší do českého vzdělávacího prostředí aktuální a lze říci ojedinělý pohled na problematiku informační gramotnosti a jejího rozvíjení v primárním a sekundárním vzdělávání. Prvotním podnětem ke vzniku jednotlivých tematických kapitol byla absence teoretického publikačního zázemí i odborného pohledu na informační gramotnost v českém vzdělávacím prostředí. Do pojetí publikace se promítly také výsledky aktuálních tematických výzkumných šetření České školní inspekce, které nejsou ke stavu rozvíjení informační gramotnosti v českém školství lichotivé. Souvisejícím aspektem vzniku publikace je naléhavá potřeba umožnit v českém školním prostředí implementaci fungujících a aktuálních zahraničních přístupů k rozvoji informační gramotnosti ve školní praxi. Publikace vznikla v reflexi dlouholeté pedagogické praxe i odborného zájmu autorky a editorky o problematiku informační gramotnosti. Cílem autorů textu je to, aby se publikace stala funkčním příspěvkem k zájmu o téma v odborné pedagogické komunitě, v prostředí pregraduální přípravy budoucích učitelů na vysokých školách a aby nalezla své místo v knihovnách a kabinetech učitelů a dalších zájemců o informační gramotnost a její rozvíjení.
Název v anglickém jazyce
Information literacy: Theory and educational practice
Popis výsledku anglicky
The publication Information Literacy with subtitle Theory and Education Practice is the result of activities of a partnership of academicians, teachers and university students. It brings a new view on the problematics of information literacy and its development in primary and secondary education into the czech educational environment. The fi rst impulse to create each thematical chapters was the absence of theoretical publication base and professional view on information literacy in the czech educational environment. What also projected in the publication are results of current researchs of Česká školní inspekce (Czceh school inspection) – the results regarding current state of information literacy development in Czech schools are not very pleasing. Related aspect of creation of the publication is an urgent need of enabling an implementation of functional foreign attitudes to information literacy development in Czech schools. The publication originated as a refl ection of author‘s long pedagogy practice and professional interest in problematics of information literacy. Authors‘ goal is for the publication to become a functional contribution to future teachers‘ interest of the topic among the professional pedagogy community, in the environment of pregradual preparation of future teachers at universities, and to fi nd its place in libraries and cabinets of teachers and other people interessed in information literacy and its development.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů