Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00113213" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00113213 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.snk.sk/images/podujatia/2019/2019_05_01_program_Ruditatis_antidotum_Eruditio_est_A4_ANJ.pdf" target="_blank" >http://www.snk.sk/images/podujatia/2019/2019_05_01_program_Ruditatis_antidotum_Eruditio_est_A4_ANJ.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the current topic of digital humanities in the context of cooperation between libraries and schools. The aim is to show the possibilities of using the digitized cultural heritage for educational activities of libraries and schools in lifelong learning.
Název v anglickém jazyce
Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools
Popis výsledku anglicky
The paper presents the current topic of digital humanities in the context of cooperation between libraries and schools. The aim is to show the possibilities of using the digitized cultural heritage for educational activities of libraries and schools in lifelong learning.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50804 - Library science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů