Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Letní filosofická škola a výchova k trinitárnímu myšlení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00115910" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00115910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://letnifilosofickaskola.webnode.cz/lfs-2020/program/" target="_blank" >https://letnifilosofickaskola.webnode.cz/lfs-2020/program/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Letní filosofická škola a výchova k trinitárnímu myšlení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Svým charakterem se hlásí Letní filosofická škola k tradici platónského chápání filosofie. Každoročně citovaná slova Platónova Sedmého listu o vzájemném dialektickém soubytí a soužití nepředstavují v jejím případě pouhý filosofický ornament, nýbrž důležitý poukaz na podstatnou souvislost nejvyšších metafyzických pravd a faktického epistemologického rámce, v němž jsou tyto pravdy nahlíženy a výchovně předávány. Z teologické perspektivy Karla Flosse, která byla pro vývoj Letní filosofické školy určující, by bylo lze tuto souvislost připodobnit ke křesťanské trinitární nauce a trinitárnímu myšlení, resp. životu podle Trojice. V příspěvku bude tato filosoficko-teologická analogie podrobně diskutována, a to jednak s ohledem na myšlenky některých významných osobností Letní filosofické školy (Karel Floss, Pavel Floss, Zdeněk Neubauer, Petr Vopěnka), jednak ve vztahu k současnému dialogu jednotlivých center triadického a trintárně-metafyzického myšlení (Bamberg, Cambridge, Loppiano).

  • Název v anglickém jazyce

    Summer School of Philosophy and Trinitarian education

  • Popis výsledku anglicky

    By its nature, the Summer School of Philosophy is committed to the tradition of the Platonic understanding of philosophy. In its case, the words of Plato's Seventh Letter on mutual dialectical being-with (synousia) do not represent a mere philosophical ornament, but an important reference to the essential connection between the highest metaphysical truths and the de facto epistemological framework in which these truths are viewed and educated. From the theological perspective of Karel Floss, which was decisive for the development of the Summer School of Philosophy, this connection could be likened to Christian Trinitarian doctrine and Trinitarian thought. In my paper, this philosophical-theological analogy will be discussed in detail, both with regard to the ideas of some important personalities of the Summer School of Philosophy (Karel Floss, Pavel Floss, Zdeněk Neubauer, Petr Vopěnka) and in relation to the current dialogue regarding Trinitarian ontology (Bamberg, Cambridge, Loppiano).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů