Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rome between Lights and Shadows : Reconsidering “Renaissances” and “Decadence” in Early Medieval Rome

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00117763" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00117763 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.brepols.net/Pages/BrowseBySeries.aspx?TreeSeries=CONVISUP" target="_blank" >http://www.brepols.net/Pages/BrowseBySeries.aspx?TreeSeries=CONVISUP</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rome between Lights and Shadows : Reconsidering “Renaissances” and “Decadence” in Early Medieval Rome

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The culture of ninth- and tenth-century Rome has always been perceived within a historiographical framework of alternating periods of rebirth and decline. This paper considers how the idea of “medieval renaissances”arose, how it evolved in the field of art history, and how it has affected the study of early medieval Rome. The paper also deals with a particular aspect of the modern historiography of Rome: the latter originated in debates between Protestants and Catholics in the sixteenth and seventeenth centuries, while the papacy remained, as always, the focus of historical narratives. Finally, the paper shows how art historians’ views of Rome’s ninth- and tenth-century material culture and art have, to a certain extent, been bound up with these historiographical tendencies.

  • Název v anglickém jazyce

    Rome between Lights and Shadows : Reconsidering “Renaissances” and “Decadence” in Early Medieval Rome

  • Popis výsledku anglicky

    The culture of ninth- and tenth-century Rome has always been perceived within a historiographical framework of alternating periods of rebirth and decline. This paper considers how the idea of “medieval renaissances”arose, how it evolved in the field of art history, and how it has affected the study of early medieval Rome. The paper also deals with a particular aspect of the modern historiography of Rome: the latter originated in debates between Protestants and Catholics in the sixteenth and seventeenth centuries, while the papacy remained, as always, the focus of historical narratives. Finally, the paper shows how art historians’ views of Rome’s ninth- and tenth-century material culture and art have, to a certain extent, been bound up with these historiographical tendencies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Convivium

  • ISSN

    2336-3452

  • e-ISSN

    2336-808X

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Supplementum 2

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    16-31

  • Kód UT WoS článku

    999

  • EID výsledku v databázi Scopus