Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INKLUZE NEVIDOMÝCH A ZRAKOVĚ POSTIŽENÝCH NÁVŠTĚVNÍKŮ DO MUZEA. ZKUŠENOSTI MUZEÍ PETROHRADU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00117943" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00117943 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/143590" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/143590</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MuB2020-2-6" target="_blank" >10.5817/MuB2020-2-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    INKLUZE NEVIDOMÝCH A ZRAKOVĚ POSTIŽENÝCH NÁVŠTĚVNÍKŮ DO MUZEA. ZKUŠENOSTI MUZEÍ PETROHRADU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na inkluzi nevidomých a zrakově postižených návštěvníků v petrohradských muzeích. Pomocí příkladů muzejních programů nejen největších a nejznámějších muzeí jako jsou Ermitáž, Ruské muzeum, Gatčina a Carskoje selo, ale i menších muzeí analyzuji didaktické metody práce se speciálními návštěvníky. Jsou zde popsány doprovodné materiály pro muzejní programy a prvky univerzálního designu, vytvořené pro pohodlí návštěvníků se zrakovým postižením. Článek byl napsán především na základě primárních zdrojů muzeí – muzejních webových stránek, z nichž většina má speciální verze pro zrakově postižené návštěvníky, což z nich činí nejpřístupnější informační zdroje.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusion of blind and visually impaired people in museums. Experience from the Saint Petersburg museums

  • Popis výsledku anglicky

    The article is dealing with inclusion of blind and visually impaired visitors in the Saint Petersburg museums. On the example of museum programmes, not only of the largest and world-known museums like the State Hermitage Museum, State Russian Museum, Gatchina and Tsarskoye Selo, but also smaller museums, it analyses the didactic methods of working with visitors with special needs. It describes complementary materials for museum programmes and universal design elements, created for the comfort of visually impaired visitors. The article is mainly based on primary museum sources – museum web pages, most of which have special versions for visually impaired visitors. This makes them the best accessible information sources.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Museologica Brunensia

  • ISSN

    1805-4722

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    47-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102526715