Unsettling Heimat and the Touristic Ideal : Tropes of the Uncanny in Lois Hechenblaikner's Anti-Heimat Photography
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F21%3A00123637" target="_blank" >RIV/00216224:14210/21:00123637 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5699/austrianstudies.29.2021.0121" target="_blank" >https://doi.org/10.5699/austrianstudies.29.2021.0121</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5699/austrianstudies.29.2021.0121" target="_blank" >10.5699/austrianstudies.29.2021.0121</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Unsettling Heimat and the Touristic Ideal : Tropes of the Uncanny in Lois Hechenblaikner's Anti-Heimat Photography
Popis výsledku v původním jazyce
The pre-formatted surface of a Heimat idyll has long been an important site of criticism in Austrian culture. Expanding this critique within the Anti-Heimat genre, this article focuses on three photo series by Lois Hechenblaikner to argue that the uncanny represents a significant aspect in contemporary visual culture by subverting the strong visuality of the Heimat ideal as it is promoted in mass tourism. Dissecting Heimat as a commercial product, Hechenblaikner explores the dark sides of alpine tourism and mass consumerism and uses the uncanny as a central trope in unmasking the destructive elements of Heimat in the contemporary tourist industry.
Název v anglickém jazyce
Unsettling Heimat and the Touristic Ideal : Tropes of the Uncanny in Lois Hechenblaikner's Anti-Heimat Photography
Popis výsledku anglicky
The pre-formatted surface of a Heimat idyll has long been an important site of criticism in Austrian culture. Expanding this critique within the Anti-Heimat genre, this article focuses on three photo series by Lois Hechenblaikner to argue that the uncanny represents a significant aspect in contemporary visual culture by subverting the strong visuality of the Heimat ideal as it is promoted in mass tourism. Dissecting Heimat as a commercial product, Hechenblaikner explores the dark sides of alpine tourism and mass consumerism and uses the uncanny as a central trope in unmasking the destructive elements of Heimat in the contemporary tourist industry.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Austrian Studies
ISSN
1350-7532
e-ISSN
2222-4262
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
121-143
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—