Career/lifelong guidance systems and services: continuous transformations in a transition region The case of three Central and Eastern European Countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00124918" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00124918 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s10775-021-09473-4" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s10775-021-09473-4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10775-021-09473-4" target="_blank" >10.1007/s10775-021-09473-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Career/lifelong guidance systems and services: continuous transformations in a transition region The case of three Central and Eastern European Countries
Popis výsledku v původním jazyce
This comparative study traces the foundation and development of vocational and career guidance services in three Central and Eastern European countries in the light of the contextually bound factors of this region. Since the beginning of the 20th century, political transitions and changes in the ruling structures in these countries were so frequent that the same generation was often confronted with multiple forms of governance: the rule of ‘König und Kaiser’, the monarchy, the communist regime, neoliberal economic policies with mass privatisation, membership of the European Union.
Název v anglickém jazyce
Career/lifelong guidance systems and services: continuous transformations in a transition region The case of three Central and Eastern European Countries
Popis výsledku anglicky
This comparative study traces the foundation and development of vocational and career guidance services in three Central and Eastern European countries in the light of the contextually bound factors of this region. Since the beginning of the 20th century, political transitions and changes in the ruling structures in these countries were so frequent that the same generation was often confronted with multiple forms of governance: the rule of ‘König und Kaiser’, the monarchy, the communist regime, neoliberal economic policies with mass privatisation, membership of the European Union.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal for Educational and Vocational Guidance
ISSN
1873-0388
e-ISSN
1573-1782
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
67-91
Kód UT WoS článku
000635499200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85103987759