Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00125762" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00125762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://revistas.ucm.es/index.php/EIKO/issue/view/3715" target="_blank" >https://revistas.ucm.es/index.php/EIKO/issue/view/3715</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5209/eiko.77135" target="_blank" >10.5209/eiko.77135</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China

  • Popis výsledku v původním jazyce

    After the expeditions of wealthy merchants and Franciscan missionaries during the 14th century, the Chinese empire under Ming rule did not engage profusely with the European world, and vice versa. This period of artistic and intellectual silence and detachment was broken in the late 16th century when the Jesuit missionaries reconnected two worlds –Europe and China– reactivating previous medieval commercial, artistic, and intellectual routes. Silk –the product par excellence commercialized along the routes connecting China and Europe– was then accompanied by other precious products, including Chinese ceramics reaching various European courts and European paintings that reached the Ming court in Beijing. This paper addresses the complex and challenging popularization of Roman Catholicism through objects and images during the early modern era. In particular, it focuses on the diffusion of devotional images and objects used by Roman Catholic missionaries and the religious practices related to them.

  • Název v anglickém jazyce

    From the Altar to the Household : The Challenging Popularization of Christian Devotional Images, Objects, and Symbols in 16th and 17th Century China

  • Popis výsledku anglicky

    After the expeditions of wealthy merchants and Franciscan missionaries during the 14th century, the Chinese empire under Ming rule did not engage profusely with the European world, and vice versa. This period of artistic and intellectual silence and detachment was broken in the late 16th century when the Jesuit missionaries reconnected two worlds –Europe and China– reactivating previous medieval commercial, artistic, and intellectual routes. Silk –the product par excellence commercialized along the routes connecting China and Europe– was then accompanied by other precious products, including Chinese ceramics reaching various European courts and European paintings that reached the Ming court in Beijing. This paper addresses the complex and challenging popularization of Roman Catholicism through objects and images during the early modern era. In particular, it focuses on the diffusion of devotional images and objects used by Roman Catholic missionaries and the religious practices related to them.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eikón Imago

  • ISSN

    2254-8718

  • e-ISSN

    2254-8718

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    129-144

  • Kód UT WoS článku

    000803184300011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85136911482