Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Confinement and the Transnational in Emma Donoghue’s Room

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00126359" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00126359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://olh.openlibhums.org/article/id/8774/" target="_blank" >https://olh.openlibhums.org/article/id/8774/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.16995/olh.8774" target="_blank" >10.16995/olh.8774</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Confinement and the Transnational in Emma Donoghue’s Room

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article contends that Emma Donoghue’s Room (2010) generates its transnational effects through its manner of narrating elements of the carceral situation which its central characters, Ma and Jack, survive. Situating Room within Donoghue’s practice as a writer of historical fiction, the article studies the sources she drew on when writing her novel, the spaces the characters inhabit and the things that surround them, as well as the language used by the narrator Jack. It argues that, by focalising this narrative of coercive confinement through the worldview of a five-year-old child, Donoghue creates a text that is transnationally mobile in its approach to language, space and things.

  • Název v anglickém jazyce

    Confinement and the Transnational in Emma Donoghue’s Room

  • Popis výsledku anglicky

    This article contends that Emma Donoghue’s Room (2010) generates its transnational effects through its manner of narrating elements of the carceral situation which its central characters, Ma and Jack, survive. Situating Room within Donoghue’s practice as a writer of historical fiction, the article studies the sources she drew on when writing her novel, the spaces the characters inhabit and the things that surround them, as well as the language used by the narrator Jack. It argues that, by focalising this narrative of coercive confinement through the worldview of a five-year-old child, Donoghue creates a text that is transnationally mobile in its approach to language, space and things.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF18_053%2F0016952" target="_blank" >EF18_053/0016952: Postdoc2MUNI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Open Library of Humanities Journal

  • ISSN

    2056-6700

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

    000828365700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141176127