Možnosti zkoumání sebeřízeného učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00127798" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00127798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20221202119.pdf" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20221202119.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20221202119" target="_blank" >10.11118/lifele20221202119</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti zkoumání sebeřízeného učení
Popis výsledku v původním jazyce
Sebeřízené učení se jako téma začíná dostávat do povědomí odborníků z oblasti vzdělávání dospělých v šedesátých letech 20. století. V této době zároveň začal jeho poměrně intenzivní výzkum. Cílem tohoto textu je zmapovat metody využívané v empirickém zkoumání sebeřízeného učení. Za tímto účelem byla realizována analýza empiricky zaměřených článků vydaných v mezinárodním časopisu, který se jako jediný na danou problematiku specializuje, International Journal of Self -Directed Learning, a v dalších dvou mezinárodních vědeckých časopisech z oblasti vzdělávání dospělých, Adult Education Quarterly (AEQ) a International Journal of Lifelong Education (IJLE). Výsledkem analýzy celkem 99 empiricky zaměřených textů uveřejněných v těchto časopisech je základní přehled nástrojů, které jsou využívány při zkoumání sebeřízeného učení, a to (a) v kvantitativním i kvalitativním výzkumném designu a (b) při zkoumání sebeřízeného učení jako procesu i sebeřízenosti jako určitého atributu osobnosti.
Název v anglickém jazyce
Research Possibilities of Self-Directed Learning
Popis výsledku anglicky
Self-directed learning as a topic began to come to the attention of experts in the field of adult education in the 1960s. As well at that time, its relatively intensive research begins. The aim of this text is to map the methods used in the empirical study of self-directed learning. For this purpose, the analysis of empirically focused articles published in the International Journal of Self-Directed Learning, the only journal specializing in the issue, was carried out as well as in two other journals, Adult Education Quarterly (AEQ) and International Journal of Lifelong Education (IJLE). The result of the analysis of a total of 99 empirically focused texts published in the above-mentioned journals is the basic overview of instruments that can be used in the study of self-directed learning, namely (a) in both quantitative and qualitative research design and (b) in the study of self-directed learning as a process and self-direction as an attribute of a personality.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
ISSN
1805-8868
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
179-197
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—