Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti zkoumání sebeřízeného učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00127798" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00127798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20221202119.pdf" target="_blank" >https://lifelonglearning.mendelu.cz/media/pdf/LLL_20221202119.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20221202119" target="_blank" >10.11118/lifele20221202119</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti zkoumání sebeřízeného učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sebeřízené učení se jako téma začíná dostávat do povědomí odborníků z oblasti vzdělávání dospělých v šedesátých letech 20. století. V této době zároveň začal jeho poměrně intenzivní výzkum. Cílem tohoto textu je zmapovat metody využívané v empirickém zkoumání sebeřízeného učení. Za tímto účelem byla realizována analýza empiricky zaměřených článků vydaných v mezinárodním časopisu, který se jako jediný na danou problematiku specializuje, International Journal of Self -Directed Learning, a v dalších dvou mezinárodních vědeckých časopisech z oblasti vzdělávání dospělých, Adult Education Quarterly (AEQ) a International Journal of Lifelong Education (IJLE). Výsledkem analýzy celkem 99 empiricky zaměřených textů uveřejněných v těchto časopisech je základní přehled nástrojů, které jsou využívány při zkoumání sebeřízeného učení, a to (a) v kvantitativním i kvalitativním výzkumném designu a (b) při zkoumání sebeřízeného učení jako procesu i sebeřízenosti jako určitého atributu osobnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Research Possibilities of Self-Directed Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Self-directed learning as a topic began to come to the attention of experts in the field of adult education in the 1960s. As well at that time, its relatively intensive research begins. The aim of this text is to map the methods used in the empirical study of self-directed learning. For this purpose, the analysis of empirically focused articles published in the International Journal of Self-Directed Learning, the only journal specializing in the issue, was carried out as well as in two other journals, Adult Education Quarterly (AEQ) and International Journal of Lifelong Education (IJLE). The result of the analysis of a total of 99 empirically focused texts published in the above-mentioned journals is the basic overview of instruments that can be used in the study of self-directed learning, namely (a) in both quantitative and qualitative research design and (b) in the study of self-directed learning as a process and self-direction as an attribute of a personality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

  • ISSN

    1805-8868

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    179-197

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus