Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the relationship between Language and Racism : Critical Reflections of Linguism for (Social) Pedagogy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00127996" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00127996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.beltz.de/fachmedien/sozialpaedagogik_soziale_arbeit/zeitschriften/sozialmagazin/artikel/49103-zum-verhaeltnis-von-sprache-und-rassismus.html" target="_blank" >https://www.beltz.de/fachmedien/sozialpaedagogik_soziale_arbeit/zeitschriften/sozialmagazin/artikel/49103-zum-verhaeltnis-von-sprache-und-rassismus.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3262/SM2206034" target="_blank" >10.3262/SM2206034</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zum Verhältnis von Sprache und Rassismus : Linguizismuskritische Reflexionen für die (Sozial-)Pädagogik

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das schnelle Erlernen des Deutschen als dominante Sprache erhält in integrationspolitischen Diskursen eine besondere Aufmerksamkeit. Dabei wird jedoch die mit migrationsgesellschaftlichen Sprachverhältnissen einhergehende, nicht zuletzt mit rassistischen Denkweisen verbundene Gewalt weitestgehend vernachlässigt. Dieser Beitrag führt in die Perspektive der Linguizismuskritik und ihre Relevanz für eine rassismuskritische (sozial-)pädagogische Reflexivität ein.

  • Název v anglickém jazyce

    On the relationship between Language and Racism : Critical Reflections of Linguism for (Social) Pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid learning of German as the dominant language receives special attention in integration policy discourses. However, the violence associated with migration-society language relations, not least with racist ways of thinking, is largely neglected. This article introduces the perspective of the critique of linguism and its relevance for a (social) pedagogical reflexivity critical of racism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sozialmagazin

  • ISSN

    0340-8469

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    34-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus