On the relationship between Language and Racism : Critical Reflections of Linguism for (Social) Pedagogy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00127996" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00127996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.beltz.de/fachmedien/sozialpaedagogik_soziale_arbeit/zeitschriften/sozialmagazin/artikel/49103-zum-verhaeltnis-von-sprache-und-rassismus.html" target="_blank" >https://www.beltz.de/fachmedien/sozialpaedagogik_soziale_arbeit/zeitschriften/sozialmagazin/artikel/49103-zum-verhaeltnis-von-sprache-und-rassismus.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3262/SM2206034" target="_blank" >10.3262/SM2206034</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Zum Verhältnis von Sprache und Rassismus : Linguizismuskritische Reflexionen für die (Sozial-)Pädagogik
Popis výsledku v původním jazyce
Das schnelle Erlernen des Deutschen als dominante Sprache erhält in integrationspolitischen Diskursen eine besondere Aufmerksamkeit. Dabei wird jedoch die mit migrationsgesellschaftlichen Sprachverhältnissen einhergehende, nicht zuletzt mit rassistischen Denkweisen verbundene Gewalt weitestgehend vernachlässigt. Dieser Beitrag führt in die Perspektive der Linguizismuskritik und ihre Relevanz für eine rassismuskritische (sozial-)pädagogische Reflexivität ein.
Název v anglickém jazyce
On the relationship between Language and Racism : Critical Reflections of Linguism for (Social) Pedagogy
Popis výsledku anglicky
The rapid learning of German as the dominant language receives special attention in integration policy discourses. However, the violence associated with migration-society language relations, not least with racist ways of thinking, is largely neglected. This article introduces the perspective of the critique of linguism and its relevance for a (social) pedagogical reflexivity critical of racism.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sozialmagazin
ISSN
0340-8469
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
34-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—