Czech Pagan Metal : A Short Introduction to Major Local Trends
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00128660" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00128660 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://studiadecultura.up.krakow.pl/issue/view/689" target="_blank" >https://studiadecultura.up.krakow.pl/issue/view/689</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24917/20837275.14.3.6" target="_blank" >10.24917/20837275.14.3.6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Pagan Metal : A Short Introduction to Major Local Trends
Popis výsledku v původním jazyce
This article offers a short introduction to Czech pagan metal. I offer a brief summary of the main trends within the local scene and analyze how Paganism is discursively constructed in the music and lyrics of three bands representing different metal sub-genres: Inferno, Silent Stream of Godless Elegy, and Žrec. I seek answers for some important questions. How do Czech bands approach Paganism? In what ways, if any, is Czech pagan metal unique? Or do Czech pagan metal bands simply copy global trends? How important is spiritual identity in the personal lives of Pagan metal band members? The main theoretical inspirations for the article are Robert Walser’s discursive study of heavy metal and Keith Kahn-Harris’s concept of scene. The analysis of lyrics and music is enhanced by data from ethnological and quantitative research among listeners of Czech Pagan metal music.
Název v anglickém jazyce
Czech Pagan Metal : A Short Introduction to Major Local Trends
Popis výsledku anglicky
This article offers a short introduction to Czech pagan metal. I offer a brief summary of the main trends within the local scene and analyze how Paganism is discursively constructed in the music and lyrics of three bands representing different metal sub-genres: Inferno, Silent Stream of Godless Elegy, and Žrec. I seek answers for some important questions. How do Czech bands approach Paganism? In what ways, if any, is Czech pagan metal unique? Or do Czech pagan metal bands simply copy global trends? How important is spiritual identity in the personal lives of Pagan metal band members? The main theoretical inspirations for the article are Robert Walser’s discursive study of heavy metal and Keith Kahn-Harris’s concept of scene. The analysis of lyrics and music is enhanced by data from ethnological and quantitative research among listeners of Czech Pagan metal music.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60304 - Religious studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Annales Universitatis Paedagogicae: Studia de Cultura
ISSN
2083-7275
e-ISSN
2391-4432
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
72-90
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—