Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Old vs. New Middle Class : Collecting Identity in Interwar Central Europe as a Study Concept

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00131311" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00131311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.30965/9783657795437_011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.30965/9783657795437_011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30965/9783657795437_011" target="_blank" >10.30965/9783657795437_011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Old vs. New Middle Class : Collecting Identity in Interwar Central Europe as a Study Concept

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The essay endeavours to examines the potential of recent concepts of two parallel middle classes (Peter Berger) – the old, traditional middle class and the new middle class, the knowledge class – applied on the field of modernist art collecting studies. It analyses the specific phenomenon of art collecting of businessmen, bankers, lawyers, attorneys, doctors as well as publishers, architects or artists – representatives of the quickly developing old and new middle class – that had been founded or built within the interwar period in Central Europe, as the notable integral parts of the social identity prospective constructs and private as well as professional lives lived by their owners. It suggests a structural societal categorization that aspires to link certain behavioural collecting attitudes and preferences to the individual identifiable social class or group more clearly.

  • Název v anglickém jazyce

    Old vs. New Middle Class : Collecting Identity in Interwar Central Europe as a Study Concept

  • Popis výsledku anglicky

    The essay endeavours to examines the potential of recent concepts of two parallel middle classes (Peter Berger) – the old, traditional middle class and the new middle class, the knowledge class – applied on the field of modernist art collecting studies. It analyses the specific phenomenon of art collecting of businessmen, bankers, lawyers, attorneys, doctors as well as publishers, architects or artists – representatives of the quickly developing old and new middle class – that had been founded or built within the interwar period in Central Europe, as the notable integral parts of the social identity prospective constructs and private as well as professional lives lived by their owners. It suggests a structural societal categorization that aspires to link certain behavioural collecting attitudes and preferences to the individual identifiable social class or group more clearly.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mapping Art Collecting in Europe, 1860-1940 : Eastern and Western Sociocultural Perspectives

  • ISBN

    9783657795437

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    148-162

  • Počet stran knihy

    320

  • Název nakladatele

    Brill | Schöningh

  • Místo vydání

    Paderborn

  • Kód UT WoS kapitoly