Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00134252" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00134252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641" target="_blank" >10.1016/j.dib.2023.109641</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom communication data. Gathered longitudinally at the beginning and end of the 2021/2022 school year, the data provide a relational insight into the nature and evolution of early adolescents' friendships. Moreover, the data provide a unique relational and temporal insight into the verbal interaction of students during classroom group work. This dataset constitutes a valuable resource for educational researchers interested in studying classroom group work as well as for social network scientists studying dynamic social networks.

  • Název v anglickém jazyce

    Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students

  • Popis výsledku anglicky

    This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom communication data. Gathered longitudinally at the beginning and end of the 2021/2022 school year, the data provide a relational insight into the nature and evolution of early adolescents' friendships. Moreover, the data provide a unique relational and temporal insight into the verbal interaction of students during classroom group work. This dataset constitutes a valuable resource for educational researchers interested in studying classroom group work as well as for social network scientists studying dynamic social networks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-16021S" target="_blank" >GA21-16021S: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Data in Brief

  • ISSN

    2352-3409

  • e-ISSN

    2352-3409

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    109641

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

    001088283200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85173478443