Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F23%3A00134252" target="_blank" >RIV/00216224:14210/23:00134252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641" target="_blank" >10.1016/j.dib.2023.109641</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students
Popis výsledku v původním jazyce
This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom communication data. Gathered longitudinally at the beginning and end of the 2021/2022 school year, the data provide a relational insight into the nature and evolution of early adolescents' friendships. Moreover, the data provide a unique relational and temporal insight into the verbal interaction of students during classroom group work. This dataset constitutes a valuable resource for educational researchers interested in studying classroom group work as well as for social network scientists studying dynamic social networks.
Název v anglickém jazyce
Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students
Popis výsledku anglicky
This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom communication data. Gathered longitudinally at the beginning and end of the 2021/2022 school year, the data provide a relational insight into the nature and evolution of early adolescents' friendships. Moreover, the data provide a unique relational and temporal insight into the verbal interaction of students during classroom group work. This dataset constitutes a valuable resource for educational researchers interested in studying classroom group work as well as for social network scientists studying dynamic social networks.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA21-16021S" target="_blank" >GA21-16021S: Kolektivita v dialogickém vyučování: Intervenční studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Data in Brief
ISSN
2352-3409
e-ISSN
2352-3409
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
109641
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
001088283200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85173478443