Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic potential of „non-musealia“? Regime and treatment of study and auxiliary material related to the collection from the point of view of a museum educator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00137770" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00137770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://unipub.uni-graz.at/download/pdf/11248728.pdf" target="_blank" >https://unipub.uni-graz.at/download/pdf/11248728.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25364/32.1:2024.3.5" target="_blank" >10.25364/32.1:2024.3.5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic potential of „non-musealia“? Regime and treatment of study and auxiliary material related to the collection from the point of view of a museum educator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In addition to collection items, museums also curate a number of other objects, in the text referred to as non-musealia, which do not have the status of collection items, but are normally used by museums for exhibitions and educational activities. The study focuses on the environment of the Czech Republic and presents the foundations of legislative and methodical materials that provide for the treatment of non-collection items, or the so-called study and auxiliary material related to the collection. The research inquiry into Czech museum practice asks how the museum educators perceive the treatment of non-musealia and how they use them for educational purposes in their museums. It offers an insight into museum practice through three separate case studies – museums operating in the territory of Brno city.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic potential of „non-musealia“? Regime and treatment of study and auxiliary material related to the collection from the point of view of a museum educator

  • Popis výsledku anglicky

    In addition to collection items, museums also curate a number of other objects, in the text referred to as non-musealia, which do not have the status of collection items, but are normally used by museums for exhibitions and educational activities. The study focuses on the environment of the Czech Republic and presents the foundations of legislative and methodical materials that provide for the treatment of non-collection items, or the so-called study and auxiliary material related to the collection. The research inquiry into Czech museum practice asks how the museum educators perceive the treatment of non-musealia and how they use them for educational purposes in their museums. It offers an insight into museum practice through three separate case studies – museums operating in the territory of Brno city.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MUSEA. Journal for museology, museum practice and audience

  • ISSN

    3061-0176

  • e-ISSN

    3061-0184

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    49-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus