Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Unity of Thomas Southerne’s The Fatal Marriage : or, The Innocent Adultery : A Reconsideration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00138913" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00138913 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.lib.pte.hu/index.php/focus/article/view/8066" target="_blank" >https://journals.lib.pte.hu/index.php/focus/article/view/8066</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15170/Focus.14.2024.7" target="_blank" >10.15170/Focus.14.2024.7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Unity of Thomas Southerne’s The Fatal Marriage : or, The Innocent Adultery : A Reconsideration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study discusses Thomas Southerne’s tragicomedy The Fatal Marriage (1694), based on Aphra Behn’s earlier novella The History of the Nun (1688). Modern criticism has tended chiefly to point out the simplification of Behn’s main heroine in Southerne’s play, as well as Southerne’s introduction of the comical subplot that appears to be irrelevant to the main tragic story. The present essay defends the structure of Southerne’s piece, observing both ideological and artistic themes that permeate both plots and create a dramatic unity in Southerne’s work. The essay further argues that, in order to achieve this, Southerne’s play is informed not only by Behn’s prose text, but also by a number of tropes from Behn’s dramatic oeuvre, as well as by Boccaccio’s Decameron and Shakespeare’s great tragedies, which both enjoyed considerable popularity when The Fatal Marriage was originally staged.

  • Název v anglickém jazyce

    The Unity of Thomas Southerne’s The Fatal Marriage : or, The Innocent Adultery : A Reconsideration

  • Popis výsledku anglicky

    The present study discusses Thomas Southerne’s tragicomedy The Fatal Marriage (1694), based on Aphra Behn’s earlier novella The History of the Nun (1688). Modern criticism has tended chiefly to point out the simplification of Behn’s main heroine in Southerne’s play, as well as Southerne’s introduction of the comical subplot that appears to be irrelevant to the main tragic story. The present essay defends the structure of Southerne’s piece, observing both ideological and artistic themes that permeate both plots and create a dramatic unity in Southerne’s work. The essay further argues that, in order to achieve this, Southerne’s play is informed not only by Behn’s prose text, but also by a number of tropes from Behn’s dramatic oeuvre, as well as by Boccaccio’s Decameron and Shakespeare’s great tragedies, which both enjoyed considerable popularity when The Fatal Marriage was originally staged.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Focus : Papers in English Literary and Cultural Studies

  • ISSN

    1585-5228

  • e-ISSN

    3057-8485

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    107-122

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus