Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Map as a Tool for Community Building in Distance Education Institutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F24%3A00139829" target="_blank" >RIV/00216224:14210/24:00139829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iccgis2024.cartography-gis.com/" target="_blank" >https://iccgis2024.cartography-gis.com/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Map as a Tool for Community Building in Distance Education Institutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In an applied research project, we aim to bolster fully remote higher education with collaborative immersive virtual environments (CIVE). Distance learning faces challenges like high dropout rates, often due to student isolation. While some universities offer physical campuses, they don't resolve geographic isolation. Our solution leverages CIVE, allowing students from different locations to interact at agreed-upon times. Previous research demonstrates CIVE's positive impact on subject learning and social bond formation. We aim to develop a CIVE platform fostering social cohesion among distance students. Our prototype, "Studium - terra incognita," metaphorically guides students through their program. Additionally, we're designing maps for distance education institutions to share program info, building a supportive virtual community.

  • Název v anglickém jazyce

    Map as a Tool for Community Building in Distance Education Institutions

  • Popis výsledku anglicky

    In an applied research project, we aim to bolster fully remote higher education with collaborative immersive virtual environments (CIVE). Distance learning faces challenges like high dropout rates, often due to student isolation. While some universities offer physical campuses, they don't resolve geographic isolation. Our solution leverages CIVE, allowing students from different locations to interact at agreed-upon times. Previous research demonstrates CIVE's positive impact on subject learning and social bond formation. We aim to develop a CIVE platform fostering social cohesion among distance students. Our prototype, "Studium - terra incognita," metaphorically guides students through their program. Additionally, we're designing maps for distance education institutions to share program info, building a supportive virtual community.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TQ01000181" target="_blank" >TQ01000181: Sociálně-motivační efekt virtuální reality v distančním vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů