Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F10%3A00045543" target="_blank" >RIV/00216224:14220/10:00045543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reklama na spotřebitelské úvěry v novém zákoně o spotřebitelských úvěrech: Větší (dez)orientace spotřebitele?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je kritickou glosou k ustanovením nového zákona o spotřebitelském úvěru, která ukládají poskytovatelům spotřebitelských úvěrů, resp. zprostředkovatelům, aby v reklamě na spotřebitelské úvěry uvedli řadu doplňkových údajů, a to jasným, výstižnýma zřetelným způsobem formou reprezentativního příkladu. Katalog požadavků, jakož i požadavek na jejich zpracování formou příkladu, podle autora zatíží reklamu balastními informacemi a vyvolá zbytečné dodatečné náklady na reklamu, které nevyváží informační přínos na straně konzumentů. V komparaci se zahraničím se autor dále věnuje možnému zúžení katalogu povinných údajů, které nabízela evropská směrnice, a zmiňuje obtíže s výkladem kritéria reprezentativnosti příkladu použitého v reklamě.

  • Název v anglickém jazyce

    Advertising for Consumer Credits in the New Consumer Credits Act: the larger (dis) orientation of the consumer?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is a critical commentary on the provisions of the new law on consumer credit, which require providers of consumer credits or their agents in advertising of consumer credits to report a number of additional data in a clear, concise manner by a representative example. It is the opinion of the author that these requirements and the requirement for processing by way of examples, will overload the advertisement with information and will cause the unnecessary additional advertising costs, which outweigh the benefits of information to the consumers. In comparison with other countries, the author also deals with a possible narrowing of the number of mandatory data catalog, which was offered by EU directive. He mentions the difficulties in interpreting the criteria for representative example used in advertising.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jurisprudence

  • ISSN

    1802-3843

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus