Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge society in 21st century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F12%3A00088965" target="_blank" >RIV/00216224:14220/12:00088965 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge society in 21st century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the increasing need of education in 21st century and on some problems which emerged in this context - the economists prefer to emphasize the development and growth, profit and effectiveness, and they can overlook general, ethical, and essential problems and needs of the contemporary world. These problems are not resolved by simple algometrical approaches, but they require multi-disciplined paradigms, which can provide social sciences. This paper is focused on the increasing need of education in 21st century and on some problems which emerged in this context - the economists prefer to emphasize the development and growth, profit and effectiveness, and they can overlook general, ethical, and essential problems and needs of the contemporary world. These problems are not resolved by simple algometrical approaches, but they require multi-disciplined paradigms, which can provide social sciences.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge society in 21st century

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the increasing need of education in 21st century and on some problems which emerged in this context - the economists prefer to emphasize the development and growth, profit and effectiveness, and they can overlook general, ethical, and essential problems and needs of the contemporary world. These problems are not resolved by simple algometrical approaches, but they require multi-disciplined paradigms, which can provide social sciences. This paper is focused on the increasing need of education in 21st century and on some problems which emerged in this context - the economists prefer to emphasize the development and growth, profit and effectiveness, and they can overlook general, ethical, and essential problems and needs of the contemporary world. These problems are not resolved by simple algometrical approaches, but they require multi-disciplined paradigms, which can provide social sciences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis, 60, 2012

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    LX, No.2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    553-558

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus