Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

European Initiatives in the Czech Business Environment and Consumer Protection

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F15%3A00090819" target="_blank" >RIV/00216224:14220/15:00090819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    European Initiatives in the Czech Business Environment and Consumer Protection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the consumer position in relations with entrepreneurs, particularly on legal protection of consumer against business practices of entrepreneurs. In the opposite view, it should also be clear what level of consumer protection entrepreneurs should expect in the Czech Republic. The main purpose of the paper is to determine whether the legal regulation in EU legislation (in directives and regulations) and national regulation in Czech legislation (public and private) ensure adequate consumer protection against unfair business practices of entrepreneurs in connection with their business in the Czech Republic and what procedures are banned to entrepreneurs in relations with consumers. Selected examples from practice demonstrate how national authorities could intervene in cases of violation of rules adopted for the purpose of consumer protection in the EU legislation and in national legislation and how specifically is decided about these violations in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    European Initiatives in the Czech Business Environment and Consumer Protection

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the consumer position in relations with entrepreneurs, particularly on legal protection of consumer against business practices of entrepreneurs. In the opposite view, it should also be clear what level of consumer protection entrepreneurs should expect in the Czech Republic. The main purpose of the paper is to determine whether the legal regulation in EU legislation (in directives and regulations) and national regulation in Czech legislation (public and private) ensure adequate consumer protection against unfair business practices of entrepreneurs in connection with their business in the Czech Republic and what procedures are banned to entrepreneurs in relations with consumers. Selected examples from practice demonstrate how national authorities could intervene in cases of violation of rules adopted for the purpose of consumer protection in the EU legislation and in national legislation and how specifically is decided about these violations in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    18th International conference enterprise and competitive environment

  • ISBN

    9788075093424

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    706-715

  • Název nakladatele

    Univ Mendel, Fac Business Econom

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380464000077