Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical Impacts of the EU Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F16%3A00092207" target="_blank" >RIV/00216224:14220/16:00092207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola-international/cofola2016.pdf" target="_blank" >https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola-international/cofola2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical Impacts of the EU Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Only 18% of consumers in the European Union have used the Internet to purchase a product abroad in 2014. The main reason is that they do not feel confident in online shopping. One of the key factors is lack of dispute resolution mechanisms which would be efficient and which would offer consumers proper mechanisms to deal with their dispute online in a fast way. The European Commission understood the potential of Online Dispute Resolution (ODR)) which is able to offer consumers an efficient solution to solve their dispute and it is trying to foster cross-border e-commerce by adopting the Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes (which establishes ODR platform) and the Directive on Alternative Dispute Resolution for Consumer Disputes. The main aim of the article is to present aspects arising from using an ODR platform, which builds on a previous theoretical work of the author.

  • Název v anglickém jazyce

    Practical Impacts of the EU Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes

  • Popis výsledku anglicky

    Only 18% of consumers in the European Union have used the Internet to purchase a product abroad in 2014. The main reason is that they do not feel confident in online shopping. One of the key factors is lack of dispute resolution mechanisms which would be efficient and which would offer consumers proper mechanisms to deal with their dispute online in a fast way. The European Commission understood the potential of Online Dispute Resolution (ODR)) which is able to offer consumers an efficient solution to solve their dispute and it is trying to foster cross-border e-commerce by adopting the Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes (which establishes ODR platform) and the Directive on Alternative Dispute Resolution for Consumer Disputes. The main aim of the article is to present aspects arising from using an ODR platform, which builds on a previous theoretical work of the author.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    COFOLA INTERNATIONAL 2016

  • ISBN

    9788021083561

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    254-268

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku