Practical Impacts of the EU Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F16%3A00092207" target="_blank" >RIV/00216224:14220/16:00092207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola-international/cofola2016.pdf" target="_blank" >https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola-international/cofola2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical Impacts of the EU Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes
Popis výsledku v původním jazyce
Only 18% of consumers in the European Union have used the Internet to purchase a product abroad in 2014. The main reason is that they do not feel confident in online shopping. One of the key factors is lack of dispute resolution mechanisms which would be efficient and which would offer consumers proper mechanisms to deal with their dispute online in a fast way. The European Commission understood the potential of Online Dispute Resolution (ODR)) which is able to offer consumers an efficient solution to solve their dispute and it is trying to foster cross-border e-commerce by adopting the Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes (which establishes ODR platform) and the Directive on Alternative Dispute Resolution for Consumer Disputes. The main aim of the article is to present aspects arising from using an ODR platform, which builds on a previous theoretical work of the author.
Název v anglickém jazyce
Practical Impacts of the EU Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes
Popis výsledku anglicky
Only 18% of consumers in the European Union have used the Internet to purchase a product abroad in 2014. The main reason is that they do not feel confident in online shopping. One of the key factors is lack of dispute resolution mechanisms which would be efficient and which would offer consumers proper mechanisms to deal with their dispute online in a fast way. The European Commission understood the potential of Online Dispute Resolution (ODR)) which is able to offer consumers an efficient solution to solve their dispute and it is trying to foster cross-border e-commerce by adopting the Regulation on Online Dispute Resolution for Consumer Disputes (which establishes ODR platform) and the Directive on Alternative Dispute Resolution for Consumer Disputes. The main aim of the article is to present aspects arising from using an ODR platform, which builds on a previous theoretical work of the author.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
COFOLA INTERNATIONAL 2016
ISBN
9788021083561
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
254-268
Název nakladatele
Masaryk University
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—