Selected sociological and legal aspects of consumer protection in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F17%3A00096130" target="_blank" >RIV/00216224:14220/17:00096130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.beck-shop.de/EuCML-Journal-of-European-Consumer-Market-Law/productview.aspx?product=15145072" target="_blank" >http://www.beck-shop.de/EuCML-Journal-of-European-Consumer-Market-Law/productview.aspx?product=15145072</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selected sociological and legal aspects of consumer protection in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The authors of this paper have resolved together a two-year research project at the Faculty of Law at Masaryk University in Brno entitled "Selected sociological and legal aspects of consumer protection in the Czech Republic". This paper summarizes the results of the research task that focused on the social and legal aspects of consumer protection against unauthorized conduct and unfair commercial practices of entrepreneurs in the Czech Republic,1 and attempts to identify problems of the given area in a European context.
Název v anglickém jazyce
Selected sociological and legal aspects of consumer protection in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The authors of this paper have resolved together a two-year research project at the Faculty of Law at Masaryk University in Brno entitled "Selected sociological and legal aspects of consumer protection in the Czech Republic". This paper summarizes the results of the research task that focused on the social and legal aspects of consumer protection against unauthorized conduct and unfair commercial practices of entrepreneurs in the Czech Republic,1 and attempts to identify problems of the given area in a European context.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of European Consumer and Market Law
ISSN
2364-4710
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
24-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—