Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F21%3A00122808" target="_blank" >RIV/00216224:14220/21:00122808 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://lawinbusiness.vse.cz/wp-content/uploads/Challenges-of-Law-in-Business-and-Finance.pdf" target="_blank" >https://lawinbusiness.vse.cz/wp-content/uploads/Challenges-of-Law-in-Business-and-Finance.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to showcase the Czech and EU law that regulates supply of digital content and services and assess its’ general usefulness with regards to contractual practice and consumer protection. This is achieved primarily by analysis of the present and upcoming law that regulates said topic and its’ comparison with contractual practice on the market.. The article concludes, that in the digital market, consumer has little control over the contracts he can enter into. Many of these contracts are consumer-unfriendly or even illegal. The law offers several ways the consumer can defend their rights on the market, but these are not cost-effective.
Název v anglickém jazyce
Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to showcase the Czech and EU law that regulates supply of digital content and services and assess its’ general usefulness with regards to contractual practice and consumer protection. This is achieved primarily by analysis of the present and upcoming law that regulates said topic and its’ comparison with contractual practice on the market.. The article concludes, that in the digital market, consumer has little control over the contracts he can enter into. Many of these contracts are consumer-unfriendly or even illegal. The law offers several ways the consumer can defend their rights on the market, but these are not cost-effective.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Law in Business of Selected Member States of the European Union
ISBN
9786069535110
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
209-218
Název nakladatele
Adjuris
Místo vydání
Bukurešť
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—