Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F21%3A00122808" target="_blank" >RIV/00216224:14220/21:00122808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://lawinbusiness.vse.cz/wp-content/uploads/Challenges-of-Law-in-Business-and-Finance.pdf" target="_blank" >https://lawinbusiness.vse.cz/wp-content/uploads/Challenges-of-Law-in-Business-and-Finance.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to showcase the Czech and EU law that regulates supply of digital content and services and assess its’ general usefulness with regards to contractual practice and consumer protection. This is achieved primarily by analysis of the present and upcoming law that regulates said topic and its’ comparison with contractual practice on the market.. The article concludes, that in the digital market, consumer has little control over the contracts he can enter into. Many of these contracts are consumer-unfriendly or even illegal. The law offers several ways the consumer can defend their rights on the market, but these are not cost-effective.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to showcase the Czech and EU law that regulates supply of digital content and services and assess its’ general usefulness with regards to contractual practice and consumer protection. This is achieved primarily by analysis of the present and upcoming law that regulates said topic and its’ comparison with contractual practice on the market.. The article concludes, that in the digital market, consumer has little control over the contracts he can enter into. Many of these contracts are consumer-unfriendly or even illegal. The law offers several ways the consumer can defend their rights on the market, but these are not cost-effective.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Law in Business of Selected Member States of the European Union

  • ISBN

    9786069535110

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    209-218

  • Název nakladatele

    Adjuris

  • Místo vydání

    Bukurešť

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku