Přístup striktně sekulárního státu k muslimskému zahalování ve školství: případ Francie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F21%3A00128986" target="_blank" >RIV/00216224:14220/21:00128986 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.iurium.cz/media/File/2301/File365.pdf?attachment-filename=Iurium-Scriptum-2021-II.pdf" target="_blank" >https://www.iurium.cz/media/File/2301/File365.pdf?attachment-filename=Iurium-Scriptum-2021-II.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístup striktně sekulárního státu k muslimskému zahalování ve školství: případ Francie
Popis výsledku v původním jazyce
Francie jako jeden z prvních států v Evropě otevřela šátkovou otázku. Učinila tak na podkladě regulace náboženských symbolů ve školství. Z provedené analýzy dosavadní úpravy je patrné, že se tamní restriktivní opatření opírá o hodnoty striktně sekulárního státu, přičemž prostřednictvím školských zákazů Francie prosazuje státoobčanský princip. Autorka ve svém příspěvku přichází s tezí, že nedávno přijaté mírnější legislativní nástroje integrace mohou vést k efektivnějšímu dosažení původních cílů, o které legislativci usilovali skrze zákazy zahalování ve školství.
Název v anglickém jazyce
A strictly secular state's approach to Muslim veiling in education: the case of France
Popis výsledku anglicky
One of the first European states to open the veil issue was France. The state regulated the issue based on legal regulation of religious symbols in the education system. The analysis of current legal regulation concluded that France’s restrictive measures are based on strict secular state values. However, through restrictive measures in the education system, France is able to enforce citizens’ principle. The author in this article argues that recently adopted moderate legal integration instruments could effectively lead to original goals which had been sought through veil restriction in the education system.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iurium scriptum
ISSN
2694-9008
e-ISSN
2570-5709
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
58-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—