Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Europe's Schoolhouse Gate? Strasbourg, Schools, and the European Convention on Human Rights

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F23%3A00132077" target="_blank" >RIV/00216224:14220/23:00132077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://law.stanford.edu/wp-content/uploads/2023/11/59StanJIntlL91.pdf" target="_blank" >https://law.stanford.edu/wp-content/uploads/2023/11/59StanJIntlL91.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Europe's Schoolhouse Gate? Strasbourg, Schools, and the European Convention on Human Rights

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Yale law professor Justin Driver's 2018 book, The Schoolhouse Gate, argues that American public schools have served as the most important sites of constitutional conflict in United States history. This Article, inspired by Driver's work, argues that primary and secondary schools similarly serve as some of the most significant forums of human rights conflict in the Council of Europe. In support of this argument, the Article adopts a two-tiered analysis. The first is court-centric, focusing primarily on the jurisprudence of the European Court of Human Rights involving schools. The second is society-centric and homes in on the crossroads at which the European Court of Human Rights, schools across the Council of Europe, and European societies meet. By making the above claim regarding the centrality of schools, this Article hopes not only to spur on further discussion about human rights within Europe's schoolhouse gate, but also to deepen the conversation regarding how schools as institutions interact with European supranational human rights protections.

  • Název v anglickém jazyce

    Europe's Schoolhouse Gate? Strasbourg, Schools, and the European Convention on Human Rights

  • Popis výsledku anglicky

    Yale law professor Justin Driver's 2018 book, The Schoolhouse Gate, argues that American public schools have served as the most important sites of constitutional conflict in United States history. This Article, inspired by Driver's work, argues that primary and secondary schools similarly serve as some of the most significant forums of human rights conflict in the Council of Europe. In support of this argument, the Article adopts a two-tiered analysis. The first is court-centric, focusing primarily on the jurisprudence of the European Court of Human Rights involving schools. The second is society-centric and homes in on the crossroads at which the European Court of Human Rights, schools across the Council of Europe, and European societies meet. By making the above claim regarding the centrality of schools, this Article hopes not only to spur on further discussion about human rights within Europe's schoolhouse gate, but also to deepen the conversation regarding how schools as institutions interact with European supranational human rights protections.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Stanford Journal of International Law

  • ISSN

    0731-5082

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    40

  • Strana od-do

    91-130

  • Kód UT WoS článku

    999

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999