Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internetová reklama, souhlasy a GDPR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F23%3A00132449" target="_blank" >RIV/00216224:14220/23:00132449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://is.muni.cz/publication/2347191/cs" target="_blank" >https://is.muni.cz/publication/2347191/cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Internetová reklama, souhlasy a GDPR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cookies a další podobné technologie lze použít ke sledování chování uživatelů online. Tzv. cookies třetích stran jsou pak základem sdílení údajů o chování uživatelů mezi webovými stránkami, které je zdrojem významných rizik pro základní práva a svobody. Na tomto sdílení dat založeném na cookies třetích stran je přitom postaven celý ekosystém reklamních burz, platforem poptávky, datových burz a dalších zprostředkovatelů online reklamy. Ačkoli budou cookies třetích stran brzy blokovány ve všech hlavních webových prohlížečích, existují techniky, jak toto blokování obejít a budou existovat technologie, které cookies třetích stran nahradí. Proto je důležité použití cookies a podobných technologií zejména pro účely internetové reklamy i nadále regulovat. Tento článek popisuje, jak je použití cookies a podobných technologií řešeno v platné právní úpravě, jak se tyto požadavky prakticky projevují v oblasti reklamy na internetu a jak na tyto projevy reaguje praxe dozorových úřadů. Cílem článku je pak na základě těchto východisek poskytnout praktická doporučení, jak problematice cookies a podobných technologií zejména ve vztahu k reklamě na internetu přistupovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Internet advertising, consents and GDPR

  • Popis výsledku anglicky

    Cookies and other similar technologies can be used to track user behaviour online. So-called third-party cookies then form the basis for sharing data on user behaviour between websites, which poses significant risks to fundamental rights and freedoms. The entire ecosystem of advertising exchanges, demand-side platforms, data exchanges and other online advertising intermediaries is built on this third-party cookie-based data sharing. Although third-party cookies will soon be blocked in all major web browsers, there are techniques to circumvent this blocking and there will be technologies to replace third-party cookies. It is therefore important to continue to regulate the use of cookies and similar technologies, particularly for the purposes of internet advertising. This article describes how the use of cookies and similar technologies is addressed in the current legislation, how these requirements manifest themselves in practice in the field of internet advertising and how the practice of supervisory authorities responds to these manifestations. The aim of the article is then to provide practical recommendations on how to approach the issue of cookies and similar technologies, particularly in relation to advertising on the Internet, on the basis of this background.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Právní rozhledy

  • ISSN

    1210-6410

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    671-675

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus