Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The meaning of responsibility among adolescents. Paper presented at XIth European Conference od Developmental Psychology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F03%3A00008146" target="_blank" >RIV/00216224:14230/03:00008146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The meaning of responsibility among adolescents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our research has been aimed to better understanding of the concept of responsibility among contemporary adolescents. The period of middle and late adolescence is considered extremely important in the development of one's subjective sense of responsibility. The experience of , and thinking about his/her own personal responsibility, the responsibility to others, and the responsibility of others (partner, friends, community, society) are closely related to the process of identity formation.We report results of two studies. The first one examined semantic associations of different aspects of responsibility with respect to well being context. We looked for semantic clusters around core concepts (personal responsibility, responsibility to others). Results revealed that different aspects of trust present different significant relationships to other concepts. Regarding the concept of responsibility to others, two different paths of significant relationships were found. The first is related to

  • Název v anglickém jazyce

    The meaning of responsibility among adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    Our research has been aimed to better understanding of the concept of responsibility among contemporary adolescents. The period of middle and late adolescence is considered extremely important in the development of one's subjective sense of responsibility. The experience of , and thinking about his/her own personal responsibility, the responsibility to others, and the responsibility of others (partner, friends, community, society) are closely related to the process of identity formation.We report results of two studies. The first one examined semantic associations of different aspects of responsibility with respect to well being context. We looked for semantic clusters around core concepts (personal responsibility, responsibility to others). Results revealed that different aspects of trust present different significant relationships to other concepts. Regarding the concept of responsibility to others, two different paths of significant relationships were found. The first is related to

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Milano

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Catholic University

  • Verze

    neuveden

  • Identifikační číslo nosiče

    N/A