Souvislosti reálné a virtuální identity dospívajících
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F03%3A00009283" target="_blank" >RIV/00216224:14230/03:00009283 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Souvislosti reálné a virtuální identity dospívajících
Popis výsledku v původním jazyce
V našem příspěvku se zaměřujeme na prokázání souvislosti mezi reálnou a virtuální identitou dospívajících, respektive chováním adolescentů ve virtuálním prostředí. Jako teoretický koncept identity jsme v návaznosti na kvalitativní výzkum zvolili teorii Marcii. Ve výzkumu si klademe otázku, zda se dospívající ve statusu předčasně uzavřené identity chovají v souladu s normami a očekáváními rodičů také ve virtuálním světě. U dospívajících nacházejících se ve statusu moratoria se zabýváme otázkou, zda častěji experimentují se svojí on-line identitou, do jaké míry používají internet k ujasnění svých životních hodnot a postojů a jak se chovají on-line ve vztahu k normám. U dospívajících ve statusu dosažení identity se ptáme, zda využívají internet pro ujasnění svých hodnot a postojů, ačkoliv v realitě tyto hodnoty a postoje vydávají spíše za ujasněné.
Název v anglickém jazyce
Relationships between Adolescents' Real and Virtual Identities
Popis výsledku anglicky
The focus of this paper is establishing a connection between adolescents' real and virtual identities with regards to their behaviour in the virtual environment. Marcia's theory was selected as the theoretical concept of identity for this qualitative research. The question as to whether adolescents, in the status of a prematurely closed identity, behave in accordance with their parents' norms and expectations in the virtual world. For adolescents in a moratorium state, we concern ourselves with the question of whether they often experiment with their on-line identity, and to what extent they use the internet to clarify their life values and views, and how they behave on the internet in respect to norms. Adolescents in the state of acquiring an identitywere asked if they use the internet to clarify their values and views, although in reality they present these values and views as set.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rodiny, děti a mládež v období transformace.
ISBN
80-86598-61-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
315-330
Název nakladatele
Barrister & Principal
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Medlov
Datum konání akce
1. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—