Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Souvislosti reálné a virtuální identity dospívajících

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F03%3A00009283" target="_blank" >RIV/00216224:14230/03:00009283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Souvislosti reálné a virtuální identity dospívajících

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V našem příspěvku se zaměřujeme na prokázání souvislosti mezi reálnou a virtuální identitou dospívajících, respektive chováním adolescentů ve virtuálním prostředí. Jako teoretický koncept identity jsme v návaznosti na kvalitativní výzkum zvolili teorii Marcii. Ve výzkumu si klademe otázku, zda se dospívající ve statusu předčasně uzavřené identity chovají v souladu s normami a očekáváními rodičů také ve virtuálním světě. U dospívajících nacházejících se ve statusu moratoria se zabýváme otázkou, zda častěji experimentují se svojí on-line identitou, do jaké míry používají internet k ujasnění svých životních hodnot a postojů a jak se chovají on-line ve vztahu k normám. U dospívajících ve statusu dosažení identity se ptáme, zda využívají internet pro ujasnění svých hodnot a postojů, ačkoliv v realitě tyto hodnoty a postoje vydávají spíše za ujasněné.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationships between Adolescents' Real and Virtual Identities

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of this paper is establishing a connection between adolescents' real and virtual identities with regards to their behaviour in the virtual environment. Marcia's theory was selected as the theoretical concept of identity for this qualitative research. The question as to whether adolescents, in the status of a prematurely closed identity, behave in accordance with their parents' norms and expectations in the virtual world. For adolescents in a moratorium state, we concern ourselves with the question of whether they often experiment with their on-line identity, and to what extent they use the internet to clarify their life values and views, and how they behave on the internet in respect to norms. Adolescents in the state of acquiring an identitywere asked if they use the internet to clarify their values and views, although in reality they present these values and views as set.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rodiny, děti a mládež v období transformace.

  • ISBN

    80-86598-61-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    315-330

  • Název nakladatele

    Barrister & Principal

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Medlov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku