Sociální změny a běžný život adolescentů: Je současná generace odlišná od předchozí?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F04%3A00010058" target="_blank" >RIV/00216224:14230/04:00010058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social changes and everyday life of adolescents: Is contemporary generation different from previous one?
Popis výsledku v původním jazyce
The special attention of this paper is centered on Czech adolescents during a decade of political, economical, and social changes (1992 and 2003). We summarized results of two projects. The first one was a based on empirical research comparing data collected in 1992 and data collected 2001. Both samples were reported in regard to their daily activities, future expectations, daily problems, and well-being. The second project is four-year longitudinal study (1999-2003). This research was broadly orientedon peer, family, and school context of the adolescent psychosocial development. Compared to generation of adolescents from the beginning of nineties, the present generation has grown up in a democratic society, and post-totalitarian, post-communist influences are not evident in their everyday life. As empirical results indicate, their greater need for stability, rules, and positive norms correspond with their reported higher level of commitment. Compared to the post-totalitarian generati
Název v anglickém jazyce
Social changes and everyday life of adolescents: Is contemporary generation different from previous one?
Popis výsledku anglicky
The special attention of this paper is centered on Czech adolescents during a decade of political, economical, and social changes (1992 and 2003). We summarized results of two projects. The first one was a based on empirical research comparing data collected in 1992 and data collected 2001. Both samples were reported in regard to their daily activities, future expectations, daily problems, and well-being. The second project is four-year longitudinal study (1999-2003). This research was broadly orientedon peer, family, and school context of the adolescent psychosocial development. Compared to generation of adolescents from the beginning of nineties, the present generation has grown up in a democratic society, and post-totalitarian, post-communist influences are not evident in their everyday life. As empirical results indicate, their greater need for stability, rules, and positive norms correspond with their reported higher level of commitment. Compared to the post-totalitarian generati
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00A023" target="_blank" >LN00A023: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Paper presented on IXth Conference of European Association for Research on Adolescence. Abstracts, p. 134.
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
134-134
Název nakladatele
neuveden
Místo vydání
Porto, Portugal.
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
1. 1. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—