Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Český novinář: Sociologický portrét lidí pracujících v masových médiích (závěrečná zpráva)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00012923" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00012923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Český novinář: Sociologický portrét lidí pracujících v masových médiích (závěrečná zpráva)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zájem o novináe jako specifickou socioprofesní skupinu patí mezi tradiní témata sociologického i mediologického výzkumu. Zvyky, profesní standardy, rutiny a postoje lidí od novin pestavují oblast, v níž je možné hledat alespo dílí odpovdi na otázky týkající se povahy veejné a politické komunikace. Zvláštní postavení zaujímají v odborném metamediálním diskurzu dobov podmínné pedstavy noviná o jejich povolání. Pedložená sta vychází z výzkumu eských noviná provedeného v letech 2003 a 2004 a pokouší nartnout základní kontury jejich profesního sebepojetí. Výzkum naznauje, že vedle tzv. tradiních profesních hodnotových orientací, které odborná literatura rozlišuje (vychovatelský, advokátní a neutrální proud), objevuje se v domácích podmínkách ješt pístup akcentující výrazn kariérov-pragmatické pojetí novináské role. Povolání novináe je zde chápáno jako prostedek individuálního profesního rstu a seberozvoje, jako respektive výtah k individuální kariée, a to nejen v rámci žurnalistického povol

  • Název v anglickém jazyce

    A Czech Journalist

  • Popis výsledku anglicky

    Journalists as a specific socioprofessional community belong among the traditional topics of sociological and mediological surveys. Habits, professional standards, routines, as well as the opinions of press people can offer at least partial answers to questions dealing with the main characteristics of public and political communication. The attitudes of journalists towards their profession and the historical conditions of these attitudes have a privileged position in metamedia discourse. The article isbased upon a survey of Czech journalists done between the years 2003 and 2004 and its aim is to sketch the basic shape of their professional self-projection. The results suggest that side by side with traditional professional values, which can be found in the literature (the educational, advocate/adversial and neutral types), there is a subgroup stressing a distinctive career-pragmatic approach to the role of the journalist.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA403%2F02%2F0136" target="_blank" >GA403/02/0136: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů