Vztahy adolescentů ve virtuálním prostředí v kontextu teorie statusů identity dle Marcii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00014012" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00014012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztahy adolescentů ve virtuálním prostředí v kontextu teorie statusů identity dle Marcii
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto příspěvku ukazujeme souvislosti mezi chováním adolescentů ve virtuálním prostředí v oblasti partnerských a přátelských vztahů a statusy identity adolescentů v kontextu teorie Marcii. Prezentujeme výsledky kvantitativního výzkumu, kterého se zúčastnilo 681 studentů středních škol, sběr dat proběhl v květnu a červnu 2003 prostřednictvím běžných dotazníků a dotazníků umístěných na webových stránkách. V příspěvku se také zabýváme souvislostmi chování adolescentů na internetu a podobou jejich přátelských a partnerských vztahů v reálném životě. Ukazuje se, že bezpečí a anonymita virtuálního prostředí pomáhá části adolescentů překonat nesmělost a obavy při seznamování, které pociťují v reálném životě. Tito adolescenti se na internetu častěji seznamujís potenciálními partnery i přáteli. Za účelem seznamování využívají internetu častěji adolescenti nacházející se ve vztahové oblasti ve statusu moratoria, kteří nemají v reálném životě vyjasněnou otázku výběru partnera. Na základě výsled
Název v anglickém jazyce
Adolescent's relationships in the Cyberspace in the context of Marcia's identity status theory
Popis výsledku anglicky
We show connections between the adolescent's behavior in the cyberspace in the domain of partner and friend relationships and adolescent's identity statuses in the context of Marcia's theory. We present the results of our research in which 681 high-school students aged 12 - 20 were involved. The research was carried out in May and June 2003 as a quantitative investigation with the help of a questionnaire containing 95 questions, which was developed to meet the requirements of our research goals. There were two forms of the questionnaire the common real form (paper & pencil) and the Internet form.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (eds. Petr Macek a Jiří Dalajka)
ISBN
80-210-3804-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
306-318
Název nakladatele
FSS MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—