Světový projekt o internetu v České republice: růst nové generace?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F05%3A00014137" target="_blank" >RIV/00216224:14230/05:00014137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
World Internet Project in the Czech Republic: The rise of the Internet generation?
Popis výsledku v původním jazyce
We show the results of the "World Internet Project - the Czech republic" in the presentation. In the first part we describe the report from the Center for Digital Future - "Ten Years, Ten Trends" which expose American trends in the Internet use. In the second part we compare the Internet penetration in the Czech Republic and USA, we describe the phenomenon of "digital divide" which we can see in the Czech Republic. We describe the results of the World Internet Project - the Czech Republic in the third part of presentation which shows that young people aged 12 - 20 years percieve and use the Internet else then older people - they say, they express their emotion easier in the virtual world and they prefer the virtual communication more often. We introduce two hypothesis - the differences could be caused by "arise of the Internet generation" or it could be just adolescent specific behavior.
Název v anglickém jazyce
World Internet Project in the Czech Republic: The rise of the Internet generation?
Popis výsledku anglicky
We show the results of the "World Internet Project - the Czech republic" in the presentation. In the first part we describe the report from the Center for Digital Future - "Ten Years, Ten Trends" which expose American trends in the Internet use. In the second part we compare the Internet penetration in the Czech Republic and USA, we describe the phenomenon of "digital divide" which we can see in the Czech Republic. We describe the results of the World Internet Project - the Czech Republic in the third part of presentation which shows that young people aged 12 - 20 years percieve and use the Internet else then older people - they say, they express their emotion easier in the virtual world and they prefer the virtual communication more often. We introduce two hypothesis - the differences could be caused by "arise of the Internet generation" or it could be just adolescent specific behavior.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1P05ME751" target="_blank" >1P05ME751: Světový projekt o internetu - ČR</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Brno
Název nakladatele resp. objednatele
Prezentace na konferenci Kyberprostor 2005 - 7.11.2005
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—