Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příroda versus kultura ve studii o budoucnosti dětství Alana Prouta

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F06%3A00025580" target="_blank" >RIV/00216224:14230/06:00025580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příroda versus kultura ve studii o budoucnosti dětství Alana Prouta

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In his latest book, Alan Prout discusses new possibilities, both theoretical and empirical, for contemporary social studies of childhood. He describes the changing character of contemporary childhood and the shifting boundary between adulthood and childhood. Prout also describes the emergence of childhood studies in the nineteenth and twentieth centuries and critically examines the new social studies of childhood. While doing this, he reconsiders some of their key assumptions. Prout argues that the future of childhood studies requires a new approach. The main task for this new approach is to break the nature/culture dichotomy as well as intellectual boundaries that separate nature and culture as contradictory in childhood studies. Prout claims that itis now time to find new intellectual resources and to build an interdisciplinary approach that will conceive of childhood as a heterogeneous and complex phenomenon. He emphasizes the role of material artifacts and technologies in the cons

  • Název v anglickém jazyce

    Nature Versus Culture in the Study of the Future of Childhood by Alan Prout

  • Popis výsledku anglicky

    In his latest book, Alan Prout discusses new possibilities, both theoretical and empirical, for contemporary social studies of childhood. He describes the changing character of contemporary childhood and the shifting boundary between adulthood and childhood. Prout also describes the emergence of childhood studies in the nineteenth and twentieth centuries and critically examines the new social studies of childhood. While doing this, he reconsiders some of their key assumptions. Prout argues that the future of childhood studies requires a new approach. The main task for this new approach is to break the nature/culture dichotomy as well as intellectual boundaries that separate nature and culture as contradictory in childhood studies. Prout claims that itis now time to find new intellectual resources and to build an interdisciplinary approach that will conceive of childhood as a heterogeneous and complex phenomenon. He emphasizes the role of material artifacts and technologies in the cons

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální studia

  • ISSN

    1214-813X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2005

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus