Genderová segregace na trhu práce v kontextu vzdělanostní segregace: medzinárodní srovnání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00020312" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00020312 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender Segregation in the Labour Market Placed in the Context of Educational Segregation: Cross-National Comparison
Popis výsledku v původním jazyce
Gender Segregation in the Labour Market Placed in the Context of Educational Segregation: Cross-National Comparison. The position of women in the labour market may be analysed in many possible ways. In general, we can distinguish between two main approaches. The first one brings into focus the access to the labour market and works with indicators such as labour market participation, employment rates, unemployment rates, inactivity rates, duration of employment etc. The second approach deals with the issue of quality of labour market participation, which includes problems like occupational gender segregation, gender gap and labour market discrimination. This article focuses on the latter approach, in particular on the occupational gender segregation inrelation to the gender segregation in education. The theory of human capital suggests that the increasing level of qualification, talents and productive skills of women acquired in the educational system, training and experience at work,
Název v anglickém jazyce
Gender Segregation in the Labour Market Placed in the Context of Educational Segregation: Cross-National Comparison
Popis výsledku anglicky
Gender Segregation in the Labour Market Placed in the Context of Educational Segregation: Cross-National Comparison. The position of women in the labour market may be analysed in many possible ways. In general, we can distinguish between two main approaches. The first one brings into focus the access to the labour market and works with indicators such as labour market participation, employment rates, unemployment rates, inactivity rates, duration of employment etc. The second approach deals with the issue of quality of labour market participation, which includes problems like occupational gender segregation, gender gap and labour market discrimination. This article focuses on the latter approach, in particular on the occupational gender segregation inrelation to the gender segregation in education. The theory of human capital suggests that the increasing level of qualification, talents and productive skills of women acquired in the educational system, training and experience at work,
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociológia - Slovak Sociological Review
ISSN
0049-1225
e-ISSN
—
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
214-244
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—