Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímání odpovědnosti u adolescentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00022723" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00022723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnímání odpovědnosti u adolescentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem naší práce je popsat proces přejímání odpovědnosti adolescenty ve věku 15 -19 let a vysvětlit a kategorizovat odlišnosti v tomto procesu v různých oblastech života, které se adolescenta dotýkají. Zjistili jsme, že vedle interindividuální variability, v níž se adolescenti cítí odpovědný, můžeme zjistit i různou míru odpovědnosti v jednotlivých oblastech odpovědnosti. Zatímco u oblasti "s kým se kamarádíte" můžeme zjistit střední hodnotu blízkou extrémní odpovědnosti adolescenta, u oblasti "kde bydlíte" je sice odpovědnost posunuta na stranu rodičů, ale nikdy ne do takové míry, aby odpovědnost byla v průměru plně na rodičích. Také samotné oblasti můžeme rozdělit na tři skupiny. První skupinu tvoří ty, které jsou vrstevnickou skupinou a víceméně i rodiči považovány za privátní teritorium adolescenta; druhou ty oblasti, které jsou ponechávány na odpovědnosti rodičů či podřízeny těžko ovlivnitelným okolnostem. Třetí skupinu pak tvoří oblasti, v nichž se nejvíce uplatňuje sebevymezován

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of responsibility by adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of our work is to describe the process of accepting of responsibility by adolescents in the age of 15-19 and to explain and cathegorize differences in this process in different parts of the adolescent's life. We discovered that beside interindividual variability, in which adolescents feel a sense of responsibility, we can also measure different levels of responsibility in individual cathegories of areas. Whilst in the "who you're friends with" area, we can see an average value close to the extreme responsibility of the adolescent, the "where you live" area has its responsibility shifted towards the parents, but never really fully placing the average responsibility on the parents. Individual areas can also be divided into three groups. The first group is comprised by areas which are, by the peer group and more or less by parents, considered to be a private area of the adolescent; the second group is comprised by areas which are usually part of the parents' responsibility or con

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F1196" target="_blank" >GA406/07/1196: Funkce vztahu k druhým lidem v rámci sebesystému - vývojový přístup</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, řada psychologická

  • ISBN

    978-80-210-4383-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    73-80

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku