Špatný, normální a výborný život z pohledu dětí ve věku 8-11 let
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00023279" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00023279 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Špatný, normální a výborný život z pohledu dětí ve věku 8-11 let
Popis výsledku v původním jazyce
152 dětí ve věku 8-11 let vyplnilo dotazník, kde mělo popsat špatný, normální a výborný život na příkladu života svých kamarádů a známých dětí. Reagovali jsme tak na nedostatek výzkumů, které se ptají samotných dětí, jak vidí kvalitu svých životů. Výzkumná sonda je součástí většího výzkumného projektu mapujícího kvalitu života u dětí a dospívajících. Sonda ukazuje, jak děti popisují špatný, normální a výborný život, prezentuje rozdíly mezi mladšími a staršími dětmi a mezi pohlavími. Děti popisují normální či výborný život oproti špatnému životu nejčastěji následovně: dítě má (oba) rodiče; rodiče se o něj starají; jsou hodní; má dobré kamarády; rodina má dostatek peněz; dítěti jde dobře učení; dítě se dobře chová; má vše co potřebuje k životu; má relativní volnost v tom, co může dělat; sportuje.
Název v anglickém jazyce
Poor, average and outstanding way of living from the viewpoint of children aged 8-11
Popis výsledku anglicky
Our survey was completed by 152 children who are between 8 to 11 years old. Their task was to describe poor, average and outstanding way of living of their friends and acquaintances. This survey is a reaction to the lack of research interested in how children themselves see the quality of their lives. This survey is a part of a research project mapping the quality of life among children and adolescents. Average or outstanding life is most commonly described (as opposite to poor life) by these categories: the child has (both) parents; parents take care of him/her; parents are nice; the family has enough money; the child is good at school; the child is well behaved; the child has everything necessary for its living; the child has relative freedom what todo; the child does a sport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vladimír Řehan, Matúš Šucha (Ed.). Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku VI "Vybrané aspekty teorie a praxe" Acta Universitasis Palackianae Olomoucensis Facultas Philosophica Psychologica 37 - Supplementum
ISBN
978-80-244-1813-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—