Vztah reality a virtuality: Lžou adolescenti na svých blozích?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00024229" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00024229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Matching reality and virtuality: Are adolescents lying on their weblogs?
Popis výsledku v původním jazyce
Presented paper focuses on adolescent weblogs with emphasis on the frequency of lying. 120 experienced adolescent bloggers were contacted to fill an online questionnaire. 12 respondents were also contacted in face-to-face meetings and the presented datawas verified. The results show a very low frequency of lying in weblogs. A higher tendency to lying was found in younger adolescents. Overall, respondents lied least often about age, gender and school related information, while lying most often about partnership and their family situation. Such weblogs seem to create a space for communication between a person and a few other individuals (schoolmates) and support thoughts that experienced users of certain applications on the Internet tend to use an identity corresponding with their real one.
Název v anglickém jazyce
Matching reality and virtuality: Are adolescents lying on their weblogs?
Popis výsledku anglicky
Presented paper focuses on adolescent weblogs with emphasis on the frequency of lying. 120 experienced adolescent bloggers were contacted to fill an online questionnaire. 12 respondents were also contacted in face-to-face meetings and the presented datawas verified. The results show a very low frequency of lying in weblogs. A higher tendency to lying was found in younger adolescents. Overall, respondents lied least often about age, gender and school related information, while lying most often about partnership and their family situation. Such weblogs seem to create a space for communication between a person and a few other individuals (schoolmates) and support thoughts that experienced users of certain applications on the Internet tend to use an identity corresponding with their real one.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/KJB708140702" target="_blank" >KJB708140702: Weblog: okno do duše adolescenta</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cultural attitudes towards technology and communication 2008
ISBN
978-0-86905-948-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
School of Information Technology, Murdoch University
Místo vydání
Australia
Místo konání akce
Australia
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—