Dospělí v neformálním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00025449" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00025449 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dospělí v neformálním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
V této kapitole poukazujeme na hlavní charakteristiky neformálního vzdělávání dospělých v ČR, jak jsme je zaznamenali prostřednictvím našeho reprezentativního výzkumu v roce 2005. Zjištěná skutečnost, že přibližně jedna třetina české dospělé populace seúčastnila v průběhu jednoho roku minimálně jednoho (ale někteří i více) kurzu neformálního vzdělávání, považujeme - i v konfrontaci se zahraničními výsledky - za relativně dobrý výsledek. Přibližně stejný podíl českých dospělých také plánovalo navštěvovat nějaký kurz v nejbližší budoucnosti. Není překvapením, že ti, kdo na tomto typu vzdělávání participují, jsou především mladší a vzdělanější obyvatelé České republiky. Rovněž není překvapivým zjištěním, že největší podíl navštěvovaných kurzů tvoří takové, které se přímo týkají zaměstnání jedince, dále pak to jsou kurzy počítačové (které mohou mít rovněž, byť zprostředkovaně, vazbu na zaměstnání) a kurzy jazykové.
Název v anglickém jazyce
Adults in non-formal education
Popis výsledku anglicky
We show in this chapter main features of informal education of Czech adults as they were recorded in our representative survey in 2005. We regard main findings, i. e. about one third of Czech adults participated during a year in one or more courses of informal education, as relatively positive result - also in the context of international comparison. About the same share of adults planned to attend a course of informal education in near future. Those who participated and/or who planned to participate were mainly younger and more educated adults. Very important factor having impact on planned participation was past participation - those who did participate in the past planned to participate more often than those who did not have such participation experience. Main courses attended were PC and language ones.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice
ISBN
978-80-210-4779-2
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Počet stran knihy
339
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—