Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Atributy participace v online komunitách mezi českými uživateli internetu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00026226" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00026226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attributes of Participation in Online Communities among Czech Internet Users

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this research paper, we examine the presence and characteristics of online communities in the Czech Republic, with a particular focus on selected socio-demographic (age, gender) and psychological characteristics as well as individual motivations of their participants. According to our findings, about one fifth of Czech Internet users regularly attend at least one online community. There are no significant gender differences in the membership; however, participants differ according to age, with the youngest age groups being the most active in belonging to an online group. We also investigate the question of correlation between the intensity of engagement in online communities, and the quality of their participants' social life in the "offline world"(measured primarily by the number of online/offline friends and the amount of time spent with them or with their families). Finally, we pay attention to the perceived psychological benefits from belonging to an online group. The analysis,

  • Název v anglickém jazyce

    Attributes of Participation in Online Communities among Czech Internet Users

  • Popis výsledku anglicky

    In this research paper, we examine the presence and characteristics of online communities in the Czech Republic, with a particular focus on selected socio-demographic (age, gender) and psychological characteristics as well as individual motivations of their participants. According to our findings, about one fifth of Czech Internet users regularly attend at least one online community. There are no significant gender differences in the membership; however, participants differ according to age, with the youngest age groups being the most active in belonging to an online group. We also investigate the question of correlation between the intensity of engagement in online communities, and the quality of their participants' social life in the "offline world"(measured primarily by the number of online/offline friends and the amount of time spent with them or with their families). Finally, we pay attention to the perceived psychological benefits from belonging to an online group. The analysis,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1P05ME751" target="_blank" >1P05ME751: Světový projekt o internetu - ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Observatorio

  • ISSN

    1646-5954

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PT - Portugalská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus