Promoting Diversity, or Protecting National Culture? Television without Frontiers Directive in the Context of the Czech Television Landscape
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F08%3A00033675" target="_blank" >RIV/00216224:14230/08:00033675 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Promoting Diversity, or Protecting National Culture? Television without Frontiers Directive in the Context of the Czech Television Landscape
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the main legislative instrument of the EU audiovisual policy, the Television without Frontiers Directive, and focuses on critical examination of its cultural goals. After a brief review of the evolvement of culturally oriented objectives in the European broadcasting legislation, the paper turns to the presentation of existing results of the programme quota policy across Europe. The main part of the paper is devoted to the empirical case study of the implementation of the TWF Directive into the Czech media legislation, complemented by analysis of Czech TV audience behaviour.
Název v anglickém jazyce
Promoting Diversity, or Protecting National Culture? Television without Frontiers Directive in the Context of the Czech Television Landscape
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the main legislative instrument of the EU audiovisual policy, the Television without Frontiers Directive, and focuses on critical examination of its cultural goals. After a brief review of the evolvement of culturally oriented objectives in the European broadcasting legislation, the paper turns to the presentation of existing results of the programme quota policy across Europe. The main part of the paper is devoted to the empirical case study of the implementation of the TWF Directive into the Czech media legislation, complemented by analysis of Czech TV audience behaviour.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Boguslawa Dobek-Ostrowska; Michal Glowacki (eds.): Comparing Media Systems in Central Europe. Between Commercialization and Politicization
ISBN
978-83-229-2937-7
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Počet stran knihy
244
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Místo vydání
Wroclaw
Kód UT WoS kapitoly
—