Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00029742" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00029742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Seriózní nebo bulvární? Vybraná profesní dilemata editorů českých seriózních deníků
Popis výsledku v původním jazyce
Studie popisuje profesní strategie, které užívají čeští editoři ve vztahu procesu bulvarizace tzv. seriózních médií.
Název v anglickém jazyce
Serious or Tabloid? The Selected Professional Dilemmas of Czech Newspaper Editors
Popis výsledku anglicky
Czech newspaper editors still face a persistent dilemma after the transformation of the Czech media system at the end of the last century. They are confronted with a significantly accelerated process of commercialization in the entire media sector. Coping with this process is not easy for many of them. The presented paper is based upon the research project - Czech newspaper editors which was undertaken between June-August 2007. The main objective of this study was to show how Czech newspaper editors changed their editorial strategy after the collapse of the former media system in the 1990s and to what extent they have adapted to the pressure of economic rationalization and the commercialization of the media sector. The second objective was to describecriteria that editors instinctively use to evaluate what readers want to consume.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA403%2F02%2F0136" target="_blank" >GA403/02/0136: Český novinář - portrét lidí, kteří pracují v české žurnalistice, a jejich práce</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Magál, S., Mistrík, M., Solík, M: Masmediálna komunikácia a realita
ISBN
978-80-8105-125-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Místo vydání
Trnava, Slovenská republika
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—