Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in Coping During Adolescence: Possible Conceptualisations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00035743" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00035743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in Coping During Adolescence: Possible Conceptualisations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Developmental research of coping assumes not only the observation of quantitative changes in the use of individual strategies or occurrence of various types of responses, but also the changes in the structure of coping. Present study focuses on the structure of coping and its changes during adolescence from a transactional approach; that is with a view to the interdependent relationship between stress and coping and at the mutual connections between the various responses to stress, given their parallelor sequential occurrence. The shifts that occur during adolescence are viewed in part from an analysis factor derived from a range of problems and responses, and in part through the help of structural models of the problems and the responses to them within two age groups. The data comes from 403 thirteen-year-old and 248 fifteen-year-old adolescents, longitudinally observed within the framework of the Czech part of the ELSPAC study.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in Coping During Adolescence: Possible Conceptualisations

  • Popis výsledku anglicky

    Developmental research of coping assumes not only the observation of quantitative changes in the use of individual strategies or occurrence of various types of responses, but also the changes in the structure of coping. Present study focuses on the structure of coping and its changes during adolescence from a transactional approach; that is with a view to the interdependent relationship between stress and coping and at the mutual connections between the various responses to stress, given their parallelor sequential occurrence. The shifts that occur during adolescence are viewed in part from an analysis factor derived from a range of problems and responses, and in part through the help of structural models of the problems and the responses to them within two age groups. The data comes from 403 thirteen-year-old and 248 fifteen-year-old adolescents, longitudinally observed within the framework of the Czech part of the ELSPAC study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia psychologica: časopis pre základný výskum v psychologických vedách

  • ISSN

    0039-3320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51/2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000268734800007

  • EID výsledku v databázi Scopus