Základy psychologie komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00037444" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00037444 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základy psychologie komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Pojednání o základech komunikace se v úvodu vyrovnává s otázkou: Co je komunikace? Navazují popis a analýza procesu, obsahu a důvodů komunikování. V rámci forem komunikování jsou probrány nejen verbální a neverbální stránka, ale také vybrané dnešní aspekty jako anglicismy, terminologie, redundance nebo funkce otázek. Komunikace v médiích slouží také klamání adresátů a je dovedností z oblasti přetvářky a manipulace. Autor se věnuje rovněž proměnám komunikace ve věku technologií a zakončuje základní charakteristikou rozhovoru.
Název v anglickém jazyce
The Basics of the Psychology of Communication
Popis výsledku anglicky
The introductory chapter of the book pays attention to the content, process and meaning of communication in human life. And particularly in the massmedia-word. The reason for communication via media might be e.g. deception and coercion, as well. Communication could be seen as a social skill for fulfilling a scope of motivation related to diverse secret, or private aims. Author describes e.g. the use of English words within Czech language, or technical terms in interactions. Some other psychological andcoercive aspects of the communication are described. The chapter ends with the brief analysis of interview.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Hradiská, E., Brečka, S., Vybíral, Z.: Psychológia médií
ISBN
978-80-89447-12-1
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Počet stran knihy
410
Název nakladatele
Eurokódex
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—