Prefabrikovaná budoucnost. Konstrukce pojmu Nová Evropa na stránkách protektorátního tisku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00045243" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00045243 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prefabrikovaná budoucnost. Konstrukce pojmu Nová Evropa na stránkách protektorátního tisku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek reflektuje proměny pojmu Nová Evropa v období Protektorátu Čechy a Morava, který okupační a protektorátní instituce regulující a kontrolující česká tištěná média prosazovala s cílem prezentovat budoucnost Evropy pod nacistickou mocí. Cílem článku je analyzovat souvislosti mezi pokyny vydávanými okupačními a protektorátními cenzurními orgány a ovládanými médii, v nichž se zračí vztah mezi mocí a médii, která jsou chápána pouze jako převodní páka při prezentaci budoucnosti, která v totalitaristickém kontextu německé okupace nemá alternativu.
Název v anglickém jazyce
Artificial future. Construction of concept of so-called New Europe on pages of the Protectorates Print Media
Popis výsledku anglicky
The paper reflects the changes of the term of so-called New Europe in the period of the Protectorate Bohemia and Moravia. Regulating and controlling Czech printed media, the occupation and protectorate institutions advanced the concept in order to present the future of Europe under the Nazi power. The aim of the paper is to analyse the connections between the instructions imposed by protectorate censorship bodies and the media under control, in which the relation between the power and media is reflected. In this respect, media were conceived as a driving force when presenting the future, deprived of any alternatives in the Nazi context. The media under control are thus pushed to construct the concept of so-called New Europe.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
K problémom mediálnej komunikácie I. Aktuálne otázky mediálnej kultúry. Komunikačný diskurz. Audiovizuálna kreativita
ISBN
978-80-8105-187-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—