Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumerism in Slovak Catholic Homes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00046722" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00046722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumerism in Slovak Catholic Homes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to examine how Roman Catholic villagers in Northern Slovakia relate to consumerism, I juxtapose their opinions on consumerism with their own consumption and spirituality. My informants were afraid that focus on relationships with things will alienate them from relationships with people. However, their opinion on consumerism contradicts their practice focusing on material well-being of families. My informants applied most efforts to household provisioning, building and beautifying of material homes, not considering their consumption as materialistic at all. The reason for this is the relation between homes and Christianity. The centrality of the families for the religion was mostly expressed through the care for their material well-being, and through the focus on home. Since the material home works as the objectification of Catholic families, and care for its materiality is explained as a Christian practice, consumerism itself is tamed, and does not represent the danger of alie

  • Název v anglickém jazyce

    Consumerism in Slovak Catholic Homes

  • Popis výsledku anglicky

    In order to examine how Roman Catholic villagers in Northern Slovakia relate to consumerism, I juxtapose their opinions on consumerism with their own consumption and spirituality. My informants were afraid that focus on relationships with things will alienate them from relationships with people. However, their opinion on consumerism contradicts their practice focusing on material well-being of families. My informants applied most efforts to household provisioning, building and beautifying of material homes, not considering their consumption as materialistic at all. The reason for this is the relation between homes and Christianity. The centrality of the families for the religion was mostly expressed through the care for their material well-being, and through the focus on home. Since the material home works as the objectification of Catholic families, and care for its materiality is explained as a Christian practice, consumerism itself is tamed, and does not represent the danger of alie

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Religion, Consumerism and Sustainability: Paradise Lost?

  • ISBN

    978-0-230-57667-4

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    216

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Houndmills Basingstoke

  • Kód UT WoS kapitoly