První lásky aneb vývoj reprezentace pojmu "chodit s někým" během dospívání: pilotní studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00046890" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00046890 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
První lásky aneb vývoj reprezentace pojmu "chodit s někým" během dospívání: pilotní studie
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje možný postup kvantitativního zpracování longitudinálních výpovědí týkajících se představ o partnerství. Záměrem této pilotní studie je zachytit vývoj reprezentace pojmu chodit s někým v konfrontaci se stávajícími teoriemi vývoje adolescentních partnerských vztahů. Zkoumaný soubor tvořili respondenti longitudinální studie ELSPAC ve věku 13, 15 a 17 let. V souladu s teoriemi vývoje partnerských vztahů v adolescenci narůstá během období dospívání význam citové vazby coby podstatné charakteristiky tohoto typu vztahu.
Název v anglickém jazyce
First loves: Development of conception "dating" through adolescence (preliminary study)
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to introduce possible analysis approach of longitudinal responses about romantic relationships representation in adolescence. Second goal is to describe development of romantic relationships representation with respect to currentdevelopmental theories. Data were collected from respondents of ELSPAC study (Europen Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood) in three waves (13, 15, and 17 yr.). According adolescent romantic relationships developmental theories we found, that attachment responses frequency increases with age.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogicko-psychologické poradenství
ISSN
1214-7230
e-ISSN
—
Svazek periodika
59
Číslo periodika v rámci svazku
12/2010
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—