Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncept smrti u dětí: komponenty a determinanty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00051987" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00051987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://search.proquest.com/docview/863270774?accountid=16531" target="_blank" >https://search.proquest.com/docview/863270774?accountid=16531</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncept smrti u dětí: komponenty a determinanty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Porozumění dětskému vývoji chápání skutečnosti smrti může být podstatné např. v situaci závažného onemocnění dítěte nebo v kontextu ztráty blízké osoby. Poznatky z této oblasti je možné nalézt především v zahraniční literatuře. Tato studie charakterizujevývoj dětského porozumění smrti z perspektivy měnících se trendů ve výzkumu (psychoanalytické, kognitivistické, existenciální a naivně-biologické pojetí). Definuje základní komponenty konceptu smrti a dále uvádí proměnné, které individuální vývoj konceptu smrti u dětí ovlivňují: vedle věku a kognitivního vývoje řadí mezi vlivné faktory osobní zkušenost dítěte, religiozitu rodiny, úzkostnost dítěte a rodičů, a způsob komunikace o tématu v rodině. Studie mj. upozorňuje na rizika plynoucí z odlišností chápání smrti u dětí a dospělých, poukazuje na snížení věkové hranice v utváření tzv. dospělého konceptu smrti, popisuje rozpory v závěrech dosud provedených studií a nabízí podněty pro další výzkum.

  • Název v anglickém jazyce

    Children?s Death Concept: Components and Determinants

  • Popis výsledku anglicky

    Understanding of children?s death concept increases its significance in a situation of serious illness of a child or in facing a loss of a close person. Our study describes the development of child?s understanding of death from four different historicalperspectives - psychoanalytic, cognitive, existential, naive-biological perspective. It points out primary components of the death-concept and variables that can modify its individual development such as age, cognitive development, personal experience ofa child, religiousness of a family, anxiety of a child and parents and the communication about the topic in a family. The study summarizes risk arising from different understanding of death by children and adults, indicates decreasing age of construingmatured death concept by children, discuses discrepancies of provided studies and suggests further research directions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

    1804-6436

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    38-48

  • Kód UT WoS článku

    000289024200004

  • EID výsledku v databázi Scopus