Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zaměstnavatelské a podnikatelské organizace v ČR: Prosazování organizovaných zájmů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00054074" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00054074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zaměstnavatelské a podnikatelské organizace v ČR: Prosazování organizovaných zájmů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem práce je analyzovat strategie zájmových skupin a identifikovat faktory, které ovlivňují jejich volbu. Zkoumanou část zájmových skupin tvoří zaměstnavatelské a podnikatelské organizace působící na národní úrovni v ČR. Dílčím cílem práce je proto také zhodnocení rozdílů mezi zaměstnavatelskými organizacemi a dalšími skupinami, které zastupují podnikatele. Na základě teorie insider?outsider bylo formulováno pět předpokladů, které se práce snaží potvrdit. 1)Mezi zaměstnavatelskými a podnikatelskými skupinami existuje rozdíl ve volbě a četnosti využití strategií. 2)Zaměstnavatelské organizace jsou více institucionálně inkorporovány do rozhodovacího procesu než podnikatelské organizace. 3)Míra institucionální inkorporace souvisí s volbou strategií. 4)Čím více je skupina institucionálně inkorporována do rozhodovacího procesu, tím více využívá insider strategie. 5)Čím méně je skupina institucionálně inkorporována do rozhodovacího procesu, tím více využívá outsider strategie.

  • Název v anglickém jazyce

    Employer and Business Interest Groups in the Czech Republic: Promoting Organized Interests

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the text is to analyze the strategies interest groups use to promote their interests. The research included interest groups representing business and employer interests at the national level in the Czech Republic. The secondary research goal is thus to analyze the differences between groups representing employers and groups representing business in general. Five assumptions were formed based on the insider ? outsider theory. 1)There is a difference between how employer and general business groups pursue their interests. 2) Employer groups are more institutionally incorporated into the decision making process then business groups. 3)The level of institutional incorporation is connected with the choice of strategies. 4)The higher the level of groups institutional incorporation into the decision making process, the more it uses insider strategies. 5)The lower the level of the groups institutional incorporation, the more it uses outsider strategies.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7325-258-8

  • Počet stran knihy

    202

  • Název nakladatele

    Centrum pro studium demokracie a kultury

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy