Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kyborg aneb cesta tam a zase zpátky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F11%3A00055374" target="_blank" >RIV/00216224:14230/11:00055374 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27620/11:86079921

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5639-2011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5639-2011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5639-2011" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-5639-2011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kyborg aneb cesta tam a zase zpátky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kyborg ? teoretický koncept, který se vyvinul v oblasi kybernetiky ? silně formoval diskurzy obklopující nová média. Od raných šedesátých let žil koncept kyborga svůj symbolický život, který může sloužit jako symptomatická paralela kulturního vývoje nových, digitálních komunikačních technologií. Kyborg se proměnil z přesného kybernetického konceptu v popkulturní, fiktivní fenomén, postrukturlistický a feministický mikropolitický projekt nové, hybridní identity i symptom entuziastického technoopimismu raných devadesátých let. Kapitola je věnována vzájemnému vztahu mezi příběhem nových médií, příběhem kyborga ? a historií studií nových médií. Je koncipována jako jakási poznámka pod čarou ilustrující způsoby, jakými se v posledních čtyřiceti letech proměnily naše kulturní vztahy k novým komunikačním technologiím.

  • Název v anglickém jazyce

    Cyborg, or There and Back Again

  • Popis výsledku anglicky

    Cyborg ? a theoretical concept developed within the field of cybernetics ? shaped the discourses surrounding new media profoundly. Since early 1960s, the concept of cyborg has lived its symbolic life that could serve as a symptomatic parallel to the cultural development of new, digital communication technologies. Cyborg has changed from strictly cybernetic concept to a popcultural, fictional phenomenon, poststructuralist and feminist micropolitical project of new, hybrid identity as well as to a symptomof enthusiasic technoopismism of the early 1990s. The text deals with the mutual relaion between the history of new media, the history of cyborg ? and the history of new media studies. The chapter is conceived as a kind of footnote illustrating the waysin which our cultural relation to the new communicaion technologies has been transforming during last 40 years.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Umění a nová média

  • ISBN

    978-80-210-5639-8

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    128-138

  • Počet stran knihy

    194

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly