Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Blog of Their Own

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F12%3A00057455" target="_blank" >RIV/00216224:14230/12:00057455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iml.edusci.umu.se/invisiblegirl/" target="_blank" >https://iml.edusci.umu.se/invisiblegirl/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Blog of Their Own

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter analyses both the theoretical and empirical research regarding the role of blogs, personal web pages, as venues which provide teenage girls with the tools to construct representations of self and express their identity. As Virginia Woolf stressed in her 1928 lectures, female authors were non-existent or invisible due to their lack of money and privacy, a ?room of one?s own.? In some recent studies, blogs have been understood as an analogy for bedrooms, offering more than real bedrooms can.Thus, using up to date knowledge of the presence and behaviour of girls in cyberspace, we suggest that blogs are perceived by girls as a secure space where they can talk to other girls while sharing a sense of invisibility and therefore freedom from social and parental constraints. Focusing on identity, on answering the question of ?who am I?? blogs offer an ideal space for viewing the continuity of self.

  • Název v anglickém jazyce

    A Blog of Their Own

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter analyses both the theoretical and empirical research regarding the role of blogs, personal web pages, as venues which provide teenage girls with the tools to construct representations of self and express their identity. As Virginia Woolf stressed in her 1928 lectures, female authors were non-existent or invisible due to their lack of money and privacy, a ?room of one?s own.? In some recent studies, blogs have been understood as an analogy for bedrooms, offering more than real bedrooms can.Thus, using up to date knowledge of the presence and behaviour of girls in cyberspace, we suggest that blogs are perceived by girls as a secure space where they can talk to other girls while sharing a sense of invisibility and therefore freedom from social and parental constraints. Focusing on identity, on answering the question of ?who am I?? blogs offer an ideal space for viewing the continuity of self.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0585" target="_blank" >GAP407/11/0585: Rizika používání internetu pro děti a adolescenty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fr?nberg, Gun-Marie, Hällgren, Camilla & Dunkels, Elza (Eds.) (2012) Invisible Girl. Ume?, Ume? University.

  • ISBN

    9789174594621

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    247-"256+1"

  • Počet stran knihy

    281

  • Název nakladatele

    Ume? University

  • Místo vydání

    Ume?

  • Kód UT WoS kapitoly